onsdag den 27. februar 2013

Low carb - hot eller not?

Billede er lånt fra  www.saxo.com

Det er så "in" med palæo kost / low carb etc. for tiden - hvad synes I egentlig om det? Jeg har det personligt lidt blandet omkring det. Jeg ved, at jeg ikke kan leve 100% efter low carb, men jeg er efterhånden nået dertil, hvor jeg gerne vil prøve nogle af opskrifterne af til at erstatte noget andet.. F.eks. nogle boller med frø, kerner, æg og hytteost - et alternativ til madpakken istedet for rugbrød.
Jeg vil dog ikke undvære mit brød og min pasta - eller mine kartofler - hellere spise i moderate mængder og vælge det grove - og så skal der også være plads til lidt hvidt og syndigt indimellem!

Jeg bruger stadig I form´s kostdagbog - som virker super godt! Jeg har snart (studiestart i februar har bare ikke været godt for min vægt og træning...!) nået mit første del mål, og så tager vi lige et delmål mere bagefter. Jeg gad godt det blev ved med at gå hurtigt - men der skal arbejdes for det indimellem ;) - Jeg har derfor meldt mig ind i Fitness World, og har de sidste to dage været afsted til Zumba. Det har været super godt og jeg har fået svedt en masse.

Hvordan går det med jeres nytårsfortsætter og evt. vægttab?

1 kommentar:

  1. Jeg ved ikke lige om det er hot eller not, men på grund af min PCO spiser jeg i perioder ikke stivelse. Det er blevet en vanesag at jeg ikke spiser pasta, ris, kartofler, lyst brød, havregryn, bananer, tilberedte rodfrugter m.m. Men jeg synes det kan være svært at lade kager stå i perioder:-) Og så er jeg bare en chokoladegris.
    K.h.
    Christina

    SvarSlet

Jeg elsker kommentarer - har du noget på hjertet, så skriv endelig :)